סוד כוונות אלול

שתפו לזיכוי הרבים

סוֹד כַּוָּנַת אֱלוּל

בַּתְּחִלָּה הַיֵּצֶר הָרָע מַחֲטִיא אֶת הָאָדָם עַל-יְדֵי שִׁקְרוֹ, שֶׁמַּטְעֶה אוֹתוֹ בְּכַמָּה מִינֵי הַטְעָאוֹת,

וְאַחַר-כָּךְ כְּשֶׁבָּא עַל דַּעְתּוֹ לָשׁוּב הוּא מַחֲלִישׁ דַּעְתּוֹ וּמַכְנִיס בְּלִבּוֹ שֶׁכְּבָר נִסְתַּלֵּק הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מִמֶּנּוּ, וְהוּא רָחוֹק כָּל-כָּךְ עַד שֶׁכְּבָר אִי אֶפְשָׁר לוֹ לָשׁוּב.

וּבֶאֱמֶת הוּא לְהֵפֶךְ, כִּי מַלְכוּתוֹ בַּכּל מָשָׁלָה, אֲפִלּוּ בַּעֲשַר כִּתְרִין דִּמְסָאֲבוּתָא, רַחֲמָנָא לִצְּלַן,

וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב: "הַשּׁכֵן אִתָּם בְּתוֹךְ טֻמְאתָם",

וְדָרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זַ"ל: אֲפִלּוּ כְּשֶׁהֵם [עם ישראל] טְמֵאִים שְׁכִינָה בֵּינֵיהֶם.

וְזֶה עִקַּר דֶּרֶךְ הַתְּשׁוּבָה שֶׁעָשָה משֶׁה בְּאַרְבָּעִים יוֹם הָאַחֲרוֹנִים, מֵאֱלוּל עַד יוֹם-כִּפּוּר,

שֶׁהָעִקָּר הוּא לֵידַע שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עֲדַיִן עִם כָּל אֶחָד וְאֶחָד, אֲפִלּוּ עִם הַגָּרוּעַ שֶׁבַּגְּרוּעִים, בִּבְחִינַת "וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ".

וְכָל זְמַן שֶׁהָאָדָם חוֹזֵר זאת בְּדַעְתּוֹ וּמַכְנִיס זאת בְּלִבּוֹ בֶּאֱמֶת, שֶׁזֶּה בְּחִינַת הָאַזְהָרָה "וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וְכוּ' כִּי ה' הוּא הָאֱלקִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת", הַיְנוּ בְּחִינַת "אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אָתָּה וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ",

אֲזַי בְּוַדַּאי יֶשׁ לוֹ תִּקְוָה גְדוֹלָה כָּל יְמֵי חַיָּיו לִזְכּוֹת לְדֶרֶךְ הַתְּשׁוּבָה בֶּאֱמֶת,

כִּי זֶה עִקַּר דֶּרֶךְ הַתְּשׁוּבָה בְּחדֶשׁ אֱלוּל, שֶׁהוּא בְּחִינַת "הַנּתֵן בַּיָּם דֶּרֶךְ וְכוּ'",

שֶׁזֶּה סוֹד כַּוָּנַת אֱלוּל, כַּמּוּבָא בַּכַּוָּנוֹת.

וְהַכַּוָּנָה הַפְּשׁוּטָה שֶׁיּוֹצֵא מִזֶּה לְכָל בְּנֵי-אָדָם הַפְּשׁוּטִים הוּא, לֵידַע שֶׁאֲפִלּוּ בְּתוֹךְ מְצֻלוֹת-יָם הַשּׁוֹטְפִים מְאד עַל הָאָדָם כַּהֲמוֹן גַּלֵּי הַיָּם מַמָּשׁ, בְּחִינַת "וַתַּשְׁלִיכֵנִי מְצוּלָה בִּלְבַב יָמִים",

אַף-עַל-פִּי-כֵן גַּם שָׁם יֶשׁ דֶּרֶךְ וְנָתִיב תָּמִיד לָשׁוּב אֵלָיו יִתְבָּרַךְ עַל-יְדֵי בְּחִינַת "אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אָתָּה וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ",

שֶׁזֶּה סוֹד כַּוָּנַת אֱלוּל, בְּחִינַת הַדֶּרֶךְ הַנַּ"ל שֶׁכָּל אָדָם יָכוֹל לִזְכּוֹת אֵלָיו תָּמִיד בְּכָל מָקוֹם שֶׁהוּא, בִּפְרָט בֶּאֱלוּל,

אִם יַאֲמִין בָּזֶה בֶּאֱמֶת וּבִפְשִׁיטוּת (הלכות עדות, הלכה ה, אות ט).

כַּוָּנוֹת אֱלוּל הֵם תִּקּוּן לִפְגַם הַבְּרִית.

וְעַל-יְדֵי-זֶה יִמְצָא אֶת זִוּוּגוֹ, וְלא תִהְיֶה לוֹ מְנַגֶּדֶת, רַק תִּהְיֶה נוֹטָה אַחַר רְצוֹנוֹ.

וְעִקַּר כַּוָּנַת אֱלוּל, עַיֵּן בליקוטי מוהר"ן - בְּסִימָן ו, בְּלִקּוּטֵי-א.

 

אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם

עָנָה וְאָמַר: "חִזְקוּ וְאִמְצוּ כָּל הַמְיַחֲלִים לַה'" (תְּהִלִּים לא-כח),

"כָּל הַמְיַחֲלִים" דַּיְקָא אֲפִלּוּ אִם אֵינְכֶם זוֹכִים לְשׁוּם קְדֻשָּׁה וַעֲבוֹדָה חַס וְשָׁלוֹם, רַק מְיַחֲלִים לְבַד,

אַף-עַל-פִּי-כֵן חִזְקוּ וְאִמְצוּ וְאַל תִּפְּלוּ מִשּׁוּם דָּבָר שֶׁבָּעוֹלָם יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה כַּמְבאָר מִזֶּה בִּדְבָרֵינוּ כַּמָּה וְכַמָּה פְּעָמִים..,

וְיוֹתֵר וְיוֹתֵר מִזֶּה צָרִיךְ כָּל אֶחָד וְאֶחָד לְחַזֵּק אֶת חֲבֵרוֹ לְבַל יִפּל בְּדַעְתּוֹ מִשּׁוּם דָּבָר שֶׁבָּעוֹלָם וַאֲפִלּוּ אִם הוּא יוֹדֵעַ בְּעַצְמוֹ שֶׁהוּא כְּמוֹ שֶׁהוּא אַף-עַל- פִּי-כֵן יְחַזֵּק אֶת חֲבֵרוֹ

כִּי אֶת חֲבֵרוֹ בְּקַל יוֹתֵר לְחַזֵּק מִלְּחַזֵּק אֶת עַצְמוֹ,

כִּי אֵין חָבוּשׁ מַתִּיר אֶת עַצְמוֹ (בְּרָכוֹת ה:)

כִּי אֵין רָעָה גְּדוֹלָה מִנְּפִילָה, וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה לְעִנְיַן מִלְחָמָה הַגַּשְׁמִיּוּת עַל פָּסוּק (דְּבָרִים כ-ג): "אַל תִּירְאוּ וְאַל תַּעַרְצוּ" וְכוּ' אַל תִּירְאוּ מִשִּׁפְעַת הַקַּלְגָּסִים וְאַל תַּעַרְצוּ מִקּוֹל הַקְּרָנוֹת וְכוּ'

שֶׁכָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה עוֹבְרִים עַל מִי שֶׁחָפֵץ לִכְנס בַּעֲבוֹדַת ה' שֶׁכַּמָּה מִינֵי מִלְחָמוֹת וּפְחָדִים וְשִׁפְעַת הַקַּלְגָּסִים וְקוֹל הַקְּרָנוֹת וְכוּ' וְכוּ' עוֹבְרִים עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד וְכַמְבאָר בִּדְבָרֵינוּ מִזֶּה

וְצָרִיךְ לַעֲמד עַל עָמְדוֹ לִבְלִי לְהַנִּיחַ אֶת מְקוֹמוֹ בְּשׁוּם אפֶן בָּעוֹלָם וּלְצַפּוֹת לִישׁוּעָה תָּמִיד

וְלִבְלִי לְהִתְרַחֵק וְלָנוּס מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַךְ חַס וְשָׁלוֹם,

וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (סוֹטָה מ"ד:) לְעִנְיַן מִלְחָמָה: שֶׁתְּחִלַּת מַפָּלָה-נִיסָה, רַחֲמָנָא לִצְלָן (תְּהִלִּים קלט-ז): "כִּי אָנָה מִפָּנֶיךָ אֶבְרָחַ אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אַתָּה וְאַצִּיעָה שְׁאוֹל הִנֶּךָּ" וְכוּ'

כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּכָל מָקוֹם

וצְרִיכִין לִהְיוֹת עַקְשָׁן גָּדוֹל בַּעֲבוֹדַת ה' כַּמְבאָר בִּדְבָרֵינוּ עַיֵּן שָׁם

וּכְשֶׁיִּזְכֶּה לִבְלִי לְהַפִּיל אֶת חֲבֵרוֹ אַף-עַל-פִּי שֶׁיֵּדַע בְּעַצְמוֹ שֶׁהוּא רָחוֹק מֵעֲבוֹדָתוֹ, אַדְּרַבָּא יְחַזְּקוֹ בְּכָל מִינֵי הִתְחַזְּקוּת וִיחַיֵּהוּ וִישִׁיבֵהוּ בְּכָל מִינֵי דִּבּוּרִים הַמְּשִׁיבִין אֶת הַנֶּפֶשׁ וְכוּ',

עַל-יְדֵי-זֶה יָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁאַחַר-כָּךְ יִזְכֶּה גַּם הוּא לַחֲזר וְלָשׁוּב לַעֲבוֹדַת ה' עַל-יְדֵי- זֶה:

שבחי הר"ן ושיחות הר"ן שיחות הר"ן אות קכ

שתפו לזיכוי הרבים

Spread the word. Share this post!

Leave Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בקרו גם ב : ברסלב | תיקון הכללי | פרשת השבוע | תפילת הדרך | ברכת המזון | אמירת קדיש